در بازدید خبرنگاران از موقوفه دانش بنیان مطرح شد؛

کمک های سازمان اوقاف در حوزه تجهیزات پزشکی

کمک های سازمان اوقاف در حوزه تجهیزات پزشکی

همزمان با هفته بزرگداشت وقف، تور بازدید اصحاب رسانه به همت سازمان اوقاف و امور خیریه از موقوفات دانش بنیان تجهیزات پزشکی امروز سه شنبه سوم مهر ماه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با هفته بزرگداشت وقف، تور بازدید اصحاب رسانه به همت سازمان اوقاف و امور خیریه از موقوفات دانش بنیان تجهیزات پزشکی برگزار شد.

این کارخانه نوآوری فعالیت‌های خود را از سال ۱۴۰۰۰ در مساحتی بالغ بر ۱۸۰۰ متر مربع آغاز کرد. ساخت فضایی با قابلیت برطرف کردم تمام نیازهای تولید تجهیزات پزشکی هدف ایجاد کارخانه بود. طراحی‌های اولیه کارخانه به گونه‌ای انجام شد که دسترسی اختصاصی به تمامی امکانات برای هر کدام از گروه‌های مستقر به صورت مجزا فراهم باشد. امکان استفاده از فضاها و امکانات جانبی مورد نیاز در روند تولید و همین طور خدمات قابل ارائه موجب شده است گروه‌های مستقر هیچ گونه دغدغه‌ای برای تولید محصول خود در کارخانه نداشته باشند. در سال ۱۴۰۰ کارخانه نوآوری «تپش»، با حمایت ۱۰ میلیارد تومانی صندوق نوآوری و شکوفایی به بهره‌برداری رسیده است. در همان سال و در جریان این بازدید دکتر وحدت و حجت‌الاسلام خاموشی ضمن بازدید از بخش‌های مختلف کارخانه نوآوری تجهیزات پزشکی «تپش»، از شرکت‌های دانش بنیان و استارت‌آپ‌های مستقر در این کارخانه بازدید کرده و از نزدیک با توانمندی‌های این شرکت‌ها و واحدهای فناور آشنا شدند.

کمک های سازمان اوقاف در حوزه تجهیزات پزشکی

پویان قلندری، مدیر عامل شتابدهنده فناوری سلامت تپش درباره نقش این سازمان در تولید تجهیزات پزشکی گفت: سازمان اوقاف در حوزه تجهیزات پزشکی قدمی برداشته که مدام در آن تولید صورت می‌گیرد. ما شتاب‌دهنده تولید تجهیزات تخصصی پزشکی هستیم. ما و ۱۰ شرکت زیر مجموعه، محصولات خاص پزشکی را تولید می‌کنیم. محصولاتی که یا در کشور تولیدکننده ندارند، یا اگر تولیدکننده دارند حجم تولیداتشان پایین است. این محصولات مستقیم با مراکز درمانی در ارتباط هستند. یعنی محصولاتی نیستند که شما در داروخانه‌ها یا مراکز فروش تجهیزات پزشکی ببینید.

وی ادامه داد: فارغ التحصیلان معتبرترین دانشگاه‌های کشور را گرد هم آورده ایم تا با تکیه بر دانش فنی و تلاش مستمر و همچنین تجربه‌ی سال‌ها حضور در عرصه‌ی تولید تجهیزات پزشکی، تعریفی جدید و نو آورانه از تولید علم را ارائه کنیم. می‌دانیم و آگاه هستیم نیاز روز افزون منطقه به دریافت خدمات و تجهیزات پزشکی، به موازات نمایاندن قطعه‌های گمشده بیشتر از پازل سلامت عمومی، مسئولیتی سنگین‌تر بر عهده مان می‌گذارد؛ چرا که هر قدمی که هنوز بر نداشته ایم، دانشی که هنوز به دست نیاورده ایم و هر قطعه‌ای که هنوز تولید نکرده ایم می‌تواند آخرین امید انسانی برای ادامه حیات باشد

قلندری ادامه داد: از این رو تولید محصولات کاربردی، بی نقص و با کیفیت را نه تنها برای کسب درآمد که برای ادای دین خود نسبت به آنچه مسئولیت اجتماعی می‌نامیم، در دستور کار قرار داده ایم. تپش باور دارد می‌تواند: با اعمال مدیریتی مبتکرانه و ارائه راه حل‌هایی خلاقانه و با ترکیب دانش فنی به روز و تجربه کارآمد حضور در عرصه‌ی فعالیتی خود، در کنار کسب درآمد منطقی بواسطه ی تولید محصولات دانش بنیان؛ گامی هر چند کوچک در راستای بهبود وضعیت سلامت عمومی منطقه بر دارد. ‌

کمک های سازمان اوقاف در حوزه تجهیزات پزشکی

وی با اشاره به محصولات مصرفی بالا با تعداد زیاد را از دیگر تولیدات این شرکت دانست و گفت: محصور جدیدی در حال تولید هستیم که ده میلیون تا کنون روزانه مورد استفاده قرار می‌گیرد. ست سرم که تولید کننده قوی مستقل کم دارد هم اکنون در این شرکت در حال تولید است.در ایده شکل گیری این شتابدهنده اوقاف چه در زیرساخت و اوقاف یک مشارکت دائمی دارد. زمانی کمک کردن و وقف کردن محدود است و پایان پیدا می‌کند و زمانی هم وقف مولد است و ارزش افزوده ایجاد می‌کند. فعالیت‌های اقتصادی سازمان اوقاف از نوع دوم بوده است و زیر ساختی را ایجاد کرده که بتواند کمکی کند تا این محصولات به تولید انبوه داخلی برسد.

وی ادامه داد: تعادلی باید بین کسی که توانمند است و از آن طرف سرمایه اولیه ندارد برقرار شود. اما کسی که زمانش را گذاشته فرصت پول جمع کردن نداشته ولی توانایی اش را به لحاظ علم دانش فنی و پشتکار را دارد.وقتی توانایی وجود دارد صرفاً حمایت‌هایی می‌خواهد تا بتوانند افراد توانمند بر روی ریل حرکت خود را آغاز کنند.

سپس جمعی از خبرنگاران در شرایط ایزوله از خط تولید برخی از این محصولات دیدن کردند و از نزدیک با شرایط تولید تجهیزات پزشکی آشنا شدند.

کمک های سازمان اوقاف در حوزه تجهیزات پزشکی

کد خبر 6234027

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha